A belépőél mögé bevarrt, a repülés irányával átlósan elhelyezett szelep segítségével különböző nyomású részekre osztható fel a kupola. Az első 1/3 részt Buffer Sectionnek hívjuk, míg a hátsó 2/3 részt Core Sectionnek. Az így kapott két nyomászóna kontrollálja a startolást és a csukódást.
Startolás közben felfúvódáskor a RAST lassítja a levegő beáramlását az ernyő hátsó részébe. A profil első része nagyon gyorsan fúvódik fel, és az ernyő elkezd repülni, míg a hátsó rész lassabb feltöltődése miatt a startolás egyenletes lesz, és jelentősen csökken az ernyő előrelövő hajlama.
Előnyei:
- startoláskor megelőzi a szárny előrelövését
- nincs véletlen startolás
- nincs start utáni süllyedés
- stabilabb, egyszerűbb a felhúzás
- tandem pilóták számára is ajánlott, a start utáni süllyedés elkerülésére
- nehéz startkörülmények között megakadályozza az ernyő középső részének csukódását
A csukásoknál a RAST technológia fordítottan működik mint a startolásnál. Az ernyő nem tud hirtelen teljesen becsukódni, mivel a levegő lassan távozik a hátsó Core Sectionből. Olyan ez, mint az autós ütközéskor. A buffer zóna elnyeli az energiát, de a core zóna lényegében érintetlen marad, és biztosítja a szárny repülését.
Előnyei:
- kisebb csukódási zóna nagyobb turbulenciában is
- kisebb elfordulás és süllyedés
- gyorsabb nyílási sebesség
- nagyobb teljesítmény érhető el, magassabb a trimsebesség
A Swing által fejlesztett RAST technológia nagy elismerést váltott ki a tesztelésbe bevont pilóták körében, így a magasabb kategóriájú ernyőkben is várható a RAST megjelenése. A világ első RAST technológiával felszerelt ernyője a MITO.